REFERAT AF ORDINÆRT AFDELINGSMØDE TORSDAG DEN 14-09-2023, KL. 18.30, FESTSALEN, SKOTTEGÅRDSSKOLEN.
Ref. CL
 
Til stede var, udover afdelingsbestyrelsen (Claes Philip (CPH), Lesly Schlabs (LSC) og Christel Lundal (CL)), beboere fra 21 lejemål (i alt udgørende 42 stemmer), afdelingens inspektør Jakob Aarup (JAA) og regnskabschef Peter Jensen (PJ) fra AAB samt Charles Thomassen (CT) fra Organisationsbestyrelsen (OB). I løbet af mødet, da vi nåede til regnskabet, blev stemmeanttallet reduceret til 40 stemmer.
 
CPH bød velkommen og introducerede de fremmødte repræsentanter fra AAB. Derpå overgik vi til dagsordenen.
 
1. Valg af dirigent. CT fra OB modtog valg til dirigent, præsenterede sig selv og konstaterede, at varsling af og indkaldelse til afdelingsmødet var sket i henhold til vedtægterne. Herefter gennemgik CT dagsordenen og spurgte om nogen havde indvendinger mod den, det var der ikke. Endelig oplystes, at hvis nogen forlod mødet før dets afslutning skulle stemmeseddel afleveres.
 
2. Valg af stemmeudvalg – blev frafaldet grundet det sparsomme fremmøde.
 
3. Beretning for perioden siden sidste afdelingsmøde. CL henviste til den omdelte beretning og spurgte om der var spørgsmål til den. Der var en del debat specielt om affaldsøerne, der som allerede beskrevet i den skriftlige beretning var grebet forkert an fra starten. Inspektør og bestyrelse beskrev de kommende planer. På spørgsmål omkring minihelhedsplanen oplyste CL, at forløbet ser ud som følger: AAB driftskoordinator udarbejder projektet - Administrationen med Organisationsbestyrelsen screener projektet for evt. støtte berettiget arbejde - Herefter bliver 4 færdige budgetter udarbejdet med tilhørende huslejekonsekvens - Disse 4 budgetter med tilhørende løsningsforslag bliver sat til afstemning i afdelingen - Hvorefter der bliver valgt hvilken løsning for "Fase1 og Fase2" afdelingen ønsker - Slutteligt vil der blive igangsat et EU-udbud og arbejdet på projektet kan igangsættes. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at spå om den huslejestigning renoveringen vil medføre.
 
4. Regnskab for 2022 blev gennemgået af PJ, som besvarede enkelte spørgsmål fra de fremmødte.
  
5. Behandling af indkomne forslag:
5 a) Inddragelse af et lejemål til funktionær opholdsrum og kontor. CL og JAA uddybede baggrunden for forslaget, som blev vedtaget. 1 undlod at stemme.
5 b) Forslaget kunne ikke gå til afstemning, da der ikke var redegjort for økonomi.
5 c) Maling af varmecentral mm. Vedtaget.
5 d) Finansiering af nyt køkken gennem kollektiv råderet. Vedtaget. 2 undlod at stemme.
 
6. Godkendelse af driftsbudget - PJ gennemgik og uddybede driftsbudgettet og baggrunden for huslejestigningen4,22%. Driftsbudgettet blev vedtaget.
 
7. Valg af afdelingsbestyrelsesmedlemmer og suppleanter:
Bestyrelsesmedlemmer: Lesly Schlabs blev genvalgt for 2 år. Chrisstinne (Merie) Razmussen og Peter Larsen modtog valg.
Suppleanter: Jørgen Hemmingsen blev genvalgt for 2 år. Claus Villumsen blev valgt for 1 år.
 
9. Evt.
Der var megen snak om affaldsøer, hvorfor skakterne var lukkede, vinduer, badeværelser, hundepasning mm.
 
Mødet forløb trods alt i god ro og orden 😊 og sluttede ca. kl. 20.30
 
 
14-09-2023 (Referatet er digitalt underskrevet)

 
Claes Philip                                                                    Charles Thomassen
Formand                                                                        Formand f/OB


 
 
                                                                                                    06-09-2023
TIL BEBOERNE I AAB, AFDELING 112
 
INDKALDELSE TIL ORDINÆRT AFDELINGSMØDE
I henhold til boligforeningens vedtægter § 14 indkaldes til ordinært afdelingsmøde
 
Torsdag den 14. september 2023 kl. 18.30, Skottegårdsskolen
 
DAGSORDEN:
1)    Valg af dirigent.
2)    Valg af stemmeudvalg
3)     Fremlæggelse af beretning.
4)    Regnskab - til orientering.
5)    Behandling af eventuelt indkomne forslag.
        5 A) Inddragelse af en stuelejlighed til funktionærlokale/kontor
5 B) Køkkener, toilet og vinduer (kan ikke gå til afstemning)
        5 C) Maling af varmecentral mm.
        5 D) Finansiering af nyt køkken gennem kollektiv råderet
6)     Godkendelse af afdelingens driftsbudget for det kommende år.
7)    Valg af afdelingsbestyrelsesmedlemmer og suppleanter
        7 a) Valg af bestyrelsesmedlemmer - Lesly Schlabs afgår efter tur
        7 b) Valg af 2 suppleanter for hhv. 1 og 2 år
        Carsten Hansen afgår efter tur, modtager ikke genvalg.
        Jørgen Hemmingsen afgår efter tur, modtager genvalg for 2 år.
8)    Valg af evt. repræsentantskabsmedlemmer.
9)    Eventuelt.
 
Hvad er afdelingsmødet - og hvem kan deltage?
Boligforeningen AAB er en almen boligforening, hvor beboerne har indflydelse på, hvordan afdelingen skal udvikle sig. Det er derfor ved at deltage på afdelingsmødet, at du kan få indflydelse på, hvordan det skal være at bo i afdelingen.
Afdelingens bolig-lejere og disses myndige husstandsmedlemmer har adgang og stemmeret på afdelingsmødet. Hver husstand har 2 stemmer, uanset husstandens størrelse. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt. Adgang til og stemmeret på afde-lingsmødet har afdelingens boliglejere og disses myndige husstandsmedlemmer. Hver husstand har to stemmer uanset husstandens størrelse.
Vi håber at se mange beboere til mødet.
 
Venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen


 
Boligforening | Bredagervej 29, kld. | 2770 Kastrup | Tlf.: 32502504 | afd112@aab.dk